Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DM

Aretta

28. 10. 2011 11:57
Ad fašizující tendence

a zneužití něčeho, co bylo kdysi, ańeb kdo hledá, najde: Hlinka - Hlinkova strana, Edmondo de Amicis, Srdce, 1886 - "fašizujíci tendence", Richard Wagner atd.

0 0
možnosti
DM

Aretta

28. 10. 2011 12:03
Re: Ad fašizující tendence

Prostě každý najde to, co hledá:-) Někdo v knížce z 1886 fašismus, někdo ve 4. třídě v Neználkovi Sovětský svaz. Dobře mu tak:o))) Díky rodičům za výchovu! Ve 4. třídě jsem se Sovětským svazem fakt nezabývala;-D

0 0
možnosti
DM

Aretta

28. 10. 2011 11:48
Boj za Neználka:-)

Myslím, že dobrá agitka je to tehdy, pokud to to dítě vnímá tak, jak bylo určeno. Pro mě byl Neználek JEN legrační svět, který se mi dokonce někde plete s Pinocchiem, dneska by mi asi splýval se Šmouly. Ňáký barevný postavičky s legračními jmény a příběhy. Nevím, jaké jsem četla díly - ten první zcela jistě, pak nějaké, kde kreslí kdosi malenky podle jejich vysněné šablony - volký voči, malá pusinka. Nic víc v tom ani dneska nevidím:-) Z naivity bych se nepodezírala, přece jen se chvíli znám;-)

0 0
možnosti
DM

Aretta

28. 10. 2011 11:49
Re: Boj za Neználka:-)

"volký voči" to mám z toho, že jsem před Vámi četla Volka... no mohlo to dopadlout hůř, ještě předtím jsem si dala Vrzalovou...

0 0
možnosti
MP

apokalypsa

27. 10. 2011 9:55
Neznalek na Mesici = inspirace!

Muj kamarad, ktery obchoduje s cennymi papiry, mi priznal, ze ho odmala inspiroval Neznalek na Mesici. Ostatne i ja si pamatuji, jak jsem ten spolecensky system "na Mesici" obdivoval ;-) Mozna tedy A. Nosov dosahl u nas praveho opaku a pripravil nas na soucasnou spolecnost, diky :-P

0 0
možnosti
J

ježo

28. 10. 2011 12:08
Re: Neznalek na Mesici = inspirace!

No je pravda,že ze školy jste věděl,že je kapitalismus ošklivý.Proč?To se nijak neřešilo.

0 0
možnosti
RP

roxxor

27. 10. 2011 9:22
Ach jo

Tak tady nam auto zase vymyva hlavy. Ze je neznalek propaganda, nam bylo jasne uz jako detem ze 4. tridy ZS. A to jsme nebyli vetsinou vychovavani nijak protikomunisticky, ale ani soudruzsky. Kdo to kdy cetl, musel to pochopit hned po dvacate strance. Ale stejne se nam to libilo...

Nevim jak rezim broucky nenavidel. My jsme z nich meli kusy v citankach a cetli se ve skole i jako samostatna cetba na doma. Tedy myslim celou knizku, ne ty kusy v ucebnicich. Takze ta nenavist byla asi dobre maskovana sirenim dila.

0 0
možnosti
CS

chleba.s.maslem.a.medem

27. 10. 2011 11:32
Re: Ach jo

Šířením díla? Kniha vyšla doposud v osmi vydáních: 1. Vojtěch Preissig, 1903; 2. Josef Wenig, 1919; 3. Rudolf Mates, 30. vyd. u Hynka (rok neuveden); 4. Ondřej Sekora, 1940; 5. Marie Kvěchová, 1942; 6. Marie Vořechová-Vejvodová, 1944; 6. Jiří Trnka, Albatros Praha 1968; Adolf Dudek, Sfinga, Ostrava 1994.

Jak je patrno z letopočtů, komunisté tu knihu šírili opravdu hlava nehlava... ;-)

1 0
možnosti
S

Sibyla01

27. 10. 2011 9:07
Tedy, souhlasím

Neználka jsem četla jako dítko desetileté, a bylo mi jasné, že Sluneční město má být jako Soujeckej svaz - s divným pocitem, an byl SSSR v rodině nenáviděn, a já měla pocit, že dělám něco vošklivýho, když to čtu. Broučky jsem měla ráda, ale ta protestantská poslušnost mě trochu odpuzovala. Ostatně, on Karafiát prý byl trochu jednostraný - skvělý kazatel, ale neustále kázal o - to už jsem zapomněla, ale bylo to něco pochmurného: utrpení, kříž, smrt nebo peklo, nevím - s čímž měl ve sboru potíže.

1 0
možnosti
AP

Tonánek

27. 10. 2011 8:22
Vážený pane

Chce to míň chlastat a hulit;-D;-D;-D

0 0
možnosti
CS

chleba.s.maslem.a.medem

27. 10. 2011 11:57
Re: Vážený pane

A kdo Vám v tom brání, člověče? Příště nám svoje předsevzetí laskavě netahejte do diskuse, ano? ;-)

1 0
možnosti
PP

echo.3.

26. 10. 2011 23:03
Hřebíčku, vy teda máte starosti

Neználek-bolševik nelíbí? Pusťte si tedy Simpsonovi na vymytí mozku.

A pravá komunstická propaganda ke zhlédnutí, nabízím zde...

          :o))

http://www.youtube.com/watch?v=oUbADa9RCTI&feature=player_embedded

0 0
možnosti
MM

modra-sance

26. 10. 2011 22:25
Kromě toho správného prokádrování

která dětská knížka jako jo, a která jako už ne, jen jedna faktická. Bolševik broučky tak strašně nenáviděl, že vyšli v Sovětském svazu :) Samozřejmě na nátlak pravoslavných rodičů, kteří tam tu kalvínskou knížečku měli tak vrytou do hlavy, že se nedalo jinak.

1 0
možnosti
I

ironstat

27. 10. 2011 8:06
Re: Kromě toho správného prokádrování

R^

0 0
možnosti
K

kaktusak

26. 10. 2011 20:49
Star trek, to je taky komunistická propaganda.

Spojená federace planet, takhle nějak by měla vypadat komunistická společnost.

Ovšem Ferengové, ti zase reprezentují váš světový názor.

0 0
možnosti
L-OSM

Lobo - obchodník s mozky

26. 10. 2011 20:59
Re: Star trek, to je taky komunistická propaganda.

Houby, je to spíš skrytá reklama na us navy:-P

1 0
možnosti
Č

ČtenářXYZ

26. 10. 2011 19:31
A co Micek Flicek nebo Kubula a Kuba Kubikula

nebo pionyr Volka Kostylkov z knihy o tom uprchlem dzinu z lahve (Hassan Abdurachman ibn Chotabyc) etc.

0 0
možnosti
  • Počet článků 137
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4078x
Vizionář, kontrarevolucionář, kulinář, bohoslovec, hvězdopravec a byrokrat.