Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

To jsou proste EURO-sajrajty, ktera jsou vhodna na zizen, nikoliv na pochutnani (uvedena G10 nebo vycepni Branik - neuskodi ale ani nenadchnou) . Z velkovyroby pak uz radeji Bernarda, ten ma prece jenom chut. 

Male pivovary to je ale jina liga!!! Tam se najde ta skvela skala vsech moznych prichuti, forem a druhu piva. Nastesti se v posledni dobe objevuji pivovarky, kde se vari poctive.

Ve svete se snazim dat si neco jineho nez lezaky (ty se vetsinou daji srovnavat jen s temi europivy), chci poznat mistni chute.

2 1
možnosti
KZ

Branicky pivo nestalo nikdy za nic!

0 2
možnosti
Foto

P82e56t83r 73U28g36r48i44n

16. 5. 2013 10:02

Jo, jo, europiva jsou mor a nemůže být sporu o tom, že to co je v lahvích je více podobné moči než pivu. Zkusil jste si někdy doma uvařit pivo sám? Vím, nikdy nebude jako od profíka, ale pokud to uděláte poctivě, vždy bude lepší než ta obarvená minerální voda v lahvi z Plzně. Z vlastní zkušenosti. A co se týká druhů piv, no, poctivý plzeňský ležák je pro mě prostě jednička. A dá se v téhle zemi najít, nikoliv však za 20kč půllitr!

1 4
možnosti
Foto

P31e80t55r 71Š23r90a35i73e33r

16. 5. 2013 14:28

Plzeňský ležák byl jednička naposledy v tak první půlce devadesátých let...;-)

3 1
možnosti
JK

já si myslím, že dnešní doba v ČR je pivu zaslíbená. Tolik druhů na trhu nikdy nepamatuji. Člověk ani nemusí chodit do pivoték. Osobně preferuji z klasických ležáků Lobkowitze, pitelné lehčí - Vévoda, černé z pivovaru Matuška, vícestupňový speciál Tlustý netopýr z pivovaru Antoš (Slaný). Jenom člověk nemůže být línej malinko hledat. S Belgií jako absolutní pivní velmocí ale souhlasím na 100%. Rád si občas nechávám dovést třešňový Kriek.

3 1
možnosti
KZ

To neni pivo, ale limonada!

3 1
možnosti
Foto

Projel jsem slusny kus sveta na to, abych vedel, ze tento clanek je nepravdivy...Ano, rad si dam dobrou IPU ci poradny stout, ale cesky lezak bude pro mne vzdycky cislo jedna. A opravdu nikde v evrope (vcetne britskych ostrovu) ani v asii jsem nebyl schopen objevit neco, co by se aspon vzdalene blizilo dobre osetrenemu a dobre natocenemu plzenskemu.[>-]

8 2
možnosti
JP
PN

P39e43t43r 74N95ě52m25e16c

16. 5. 2013 9:30

Jsou piva na ochutnani (v malem mnozstvi, vetsinou drazsi) a pote na piti (ve vetsim mnozstvi, vetsinou levnejsi). Pokud si dam jedno, tak si klidne dam psenicne, ale vice nez 3 bych uz asi nedal.

2 0
možnosti
KL

příliš s vámi nesouhlasím, ale to záleží na úhlu pohledu. mně třeba většina západoevropských značek přijde jako sodovka. každopádně anglická piva (Ale) nejsou dobrá. nějakou dobu jsem pobýval v londýně a nepřišel jsem jim na chuť, naopak jsem si oblíbil piva irská a to ani ne tak světoznámý Guiness jako spíše Murphys. zvláštní je, že v londýně nejsou tak dobrá jako když se pijí přímo u zdroje v Irsku. a to, co se vydává za irské pivo u nás mi připadá jako původní produkt naředěný napůl s vodou.

4 0
možnosti
MS

O jakém úpadku kultury piva to píšete? Za totáče se v jednotlivých regionech pilo pivo toho pivovaru, který se v regionu vyskytoval, a to jak čepované, tak láhvové. Kdo chtěl ochutnat pivo z jiného regionu, musel si tam zajet. Všechny malé pivovary byly zlikvidovány. O dnešním výběru piv se nám mohlo jenom zdát, stejně jako o letních zahrádkách, které prakticky neexistovaly. :-/

8 1
možnosti
JP

To jsem si zase jednou početl módní článek stylu „co je české, to je špatné“  a už vůbec nechápu rozlišování „desítka“ – „dvanáctka“ – to je rozlišení jak z jiného století – vždyť to už vůbec není pravda a škála různých druhů piv je u nás opravdu široká. Neberu rozlišení typu banánové pivo nebo malinové. Sám sebe bych určitě nepřirovnal k člověku, který se nepodívá za humna (pracovní povinnosti mi umožňují cestovat po světě) a musím nesouhlasit. Kromě Německa, máme nejlepší pivo určitě my – ČEŠI. Samozřejmě se najdou patoky – viz.dnešní euro pivo – Gambrinus, ale ve většině případů se nespletete. To se v cizině říci moc nedá a vychvalovaná belgická piva - většinou navoněná a lihová, nic moc. Samozřejmě je to subjektivní názor a jako takový ho také prezentuji. Dokonce i belgičtí kolegové, kteří jsou velcí patrioti, vychvalují naše piva a vyloženě se těší, až si dají ty naše (i regionální a nejen Plzeňské). Závěr – všude dělají dobrá piva a horší, ale u nás je tento poměr přeci jen nakloněn těm kvalitnějším.

8 6
možnosti
Foto

Já též moc nechápu pomlouvání všeho českého.

Cituji: " "V Čechách i v Moravě brutálně upadla a stále upadá kultura všeho. Kultura chování, kultura projevu.  Kultura chování, kultura projevu, kultura správy věcí veřejných, kultura výroby i konzumace potravin – a samozřejmě i kultura piva."

Tak bych se pana Hřebíčka zeptal, jak on přispíval ke kultuře chování, když zde na blogu s partou jemu podobných nevybíravě napadali svoje oponenty a rozbíjeli diskuse některým blogerům obzvláště panu Kroupovi.

Když to napíši bez obalu, tak pro mne osobně je mnohem horším zážitkem, než vypití gambáče, četba jeho diskuzních mouder a jeho neomalené napadání každého, kdo s ním nesouhlasí, resp. kdo nevyje s jeho kamarády.

5 8
možnosti
ZM
ZM
PH

A proto si dělám pivo sám.Vyberu si mladinu která mi vyhovuje a je to.V poslední době mi chutná Irský Stout a India Pale Ale.Na Česká piva jsem zanevřel už dávno.Většinou opravdu jen rezavá voda.Samozřejmě jsou i výjimky.Třeba "Samuraj" od pivovaru Kocour je naprostá lahoda.

2 1
možnosti
  • Počet článků 137
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4078x
Vizionář, kontrarevolucionář, kulinář, bohoslovec, hvězdopravec a byrokrat.