Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

cojanato

3. 8. 2011 20:41
V+W jsou a budou pojem...

Zato Hrebicek je proti nim vice mene nula.

6 0
možnosti
F

fontana

3. 8. 2011 20:59
Re: V+W jsou a budou pojem...

I když byli V+W levičáci, dokázali vybudovat v tvrdém kapitalistickém systému divadlo, poskytující práci osmdesáti nebo devadesáti lidem, a udržet ho v pohybu svým důvtipem a talentema smyslem pro humor. Byli to umělci a to jim nikdo nevezme.

Stejně tak třeba Nezval. Byl to první básník, co jsem kdy četl, a nikdy ho nepřestanu milovat. Ke konci života psal ódy na Stalina a co? Já mu je odpouštím za Edisona a za Básně noci a za růži, hozenou do kostela.

1 0
možnosti
OH

Lanolin

3. 8. 2011 20:24
vcelku rozumná odpověď

http://marekpleskac.blog.idnes.cz/c/203662/Voskovec-a-Werich-muj-pohled.html 

sice mnohem méně emotivnější a manipulativní, ale dost dobrá (jen ne tolik poplatná době).

4 0
možnosti
N

nocenka

3. 8. 2011 16:04
Bohužel

Werich je zde pořád vnímán hlavně jako ten laskavý pán s inteligentním humorem a W+V jako výborná komická dvojka, která tepala fašismus a nacismus.

5 0
možnosti
TP

assco

3. 8. 2011 17:24
Re: Bohužel

jenze to je naprosta pravda. To, ze nekdo nevzdelany napise blabol ktery komentjete neznamena opak. Ne vse co je napsano je pravda.

5 0
možnosti
RA

ruben ayala

3. 8. 2011 13:38
Werich byl sice rudej,

mezi válkou jezdil s Fučíkem a Voskovcem básnit o "Zemi,kde zítra znamená včera",ale na druhou stranu po Únoru třeba zase pomáhal Vlastovi Burianovi,se kterým bolševici tvrdě zatočili a lidi se od něj strachy odvraceli.Čili není to tak jednoduchý jen tak někoho odsoudit.

2 0
možnosti
PP

echo.3.

3. 8. 2011 13:05
Hledat třídního nepřítele 70-80 let zpátky

a z Voskovce a Wericha dnes dělat bolševiky nebo jejich poskoky, to mně u autora Hřebíčka připadne přinejmenším neobjektivní a neseriózní.

       :o((

Kdyby se autor začal zaobírat v našem Kocourkově novodobými bolševiky, ultralevičáky i ultrapravičáky a dalšími ujetými pošuky (a není jich málo), udělal by lépe.

4 0
možnosti
JS

laika

3. 8. 2011 13:03
karma za odvahu

Jít proti většinovému názoru je vždycky dosti nepříjemné. Ve většině s Vámi souhlasím a o tom zbytku nechci polemizovat, diskutérů je tu víc než dost.. :) Nedejte se, líbí se mi, jak píšete a dávám si Vás do oblíbených blogů. Srdečně zdraví Jarka Sedláčková, též idnes.

4 0
možnosti
JN

Yesname

3. 8. 2011 10:48
Tak snad bych se jich zastal aspoň v tom.

že Pol Potovi nepomáhali, co? Rv Je tristní, když člověk vidí obě dvě strany, jak pěkně dokáží zvracet. Vlastně to vidím úplně světle. Ten, koho dokáže nenávidět levice i pravice, by měl být v pořádku. A to jsem to hodně zjednodušil, protože pravý a levý ruce rozumí většina.

1 0
možnosti
K

kaktusak

3. 8. 2011 13:10
Re: Tak snad bych se jich zastal aspoň v tom.

Pol Potovi pomáhal "demokratický" Západ. Stejně tak i Maovi.

0 0
možnosti
JN

Pepan11

3. 8. 2011 10:22
vytekla zluc

Pane, takovy vyron zluci, to nebude samo sebou - za tim bude nejaky mindrak nebo problem. Chtelo by to vice tolerance, veci nikdy nejsou cerno-bile.

6 0
možnosti
OH

Lanolin

3. 8. 2011 21:24
Re: vytekla zluc

Přesně tak to působí i na mne. Jen nechápu tu "karmu", Asi by bylo lépe, kdyby bylo možno vyjádřit jak souhlas, tak i nesouhlas. Ale to by asi někomu nevyhovovalo. Karma se dá naklikat snadněji když není vidět nesouhlas.

1 0
možnosti
CC

cekon

3. 8. 2011 10:08
Beru

je docela možné, že V+W byli kovaní komunisté pracující pro bolševickou NKVD. Zaslouží veřejné bičování těmi spravedlivými z USA, popřípadě pisálky z Čech z roku 2011. Neboť jedině ti ví, co bylo, nebo nebylo správné před 80 - 90 lety a kde je historická spravedlnost. Jin tak mimochodem, nebýt Stalina vylétli by vaši předci komínem někde v Osvětimi a tady by už byla pouze árijská rasa.

4 0
možnosti
SHV

sir Humprey V.

3. 8. 2011 10:10
Re: Beru

co Hitler nestih, Stalin dokonal

1 0
možnosti
PK

ahaswer

3. 8. 2011 7:43
Nemám rád

černobílé vidění světa a tohle je toho ukázkou. Myslím si, že lidé s černobílým viděním mají nějaký problém a tím ho zakrývají.

V+W byli při společném vystupování jednoznačně levicově orientováni, jenže je nutno to vnímat v kontextu doby, v níž vyrůstali. Určitě nebyli vyznavači komunismu, spíše měli smýšlení ve směru sociální demokracie.

BTW: kdy se za levicové smýšlení a případně účast v levicových stranách zabíjelo, to by bylo bytů volnejch. ;-)

6 0
možnosti
N

novačka

3. 8. 2011 8:06
Re: Nemám rád

R^ Úsměvné i smutné - ale neskutečně pravdivé!

0 0
možnosti
  • Počet článků 137
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4078x
Vizionář, kontrarevolucionář, kulinář, bohoslovec, hvězdopravec a byrokrat.