Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
N

nocenka

23. 11. 2011 10:44
No, v zásadě máte pravdu,

ale bohužel jistou formu snobství a nadřazenosti, která nemá moc co do činění s pravou českou kuchyní, projevujete i vy.

1 0
možnosti
MV

MW01

23. 11. 2011 11:08
Re: No, v zásadě máte pravdu,

No, pokud trvání na kvalitních surovinách a řemeslném zvládnutí pokrmu označujete jako snobství...

3 0
možnosti
IX

IfčaX

23. 11. 2011 8:55
Ano, ale...

Ta opěvovaná kuchyně babiček (možná spíš prababiček) se principem blížila docela dost Babicovi. Jak z mála udělat hodně, jak co nahradit, jak co nastavit. Pravda, kečup a eidam v tom asi nefigurovaly, spíše mouka na všemožné způsoby - ale nic nějak výživově hodnotného to taky nebylo.

A přiznám se - recept na kulinářskou specialitu si zapíšu a možná někdy i vyzkouším, častěji ale ne. Většinou jsou to věci časově i surovinově náročnější a riskovat vloženou energii a prostředky, když jde o experiment s nejistým výsledkem, se ne vždy chce... (Tím nemyslím, že bych složitější pokrmy nevařila, ale většinou to jsou dávno prověřené rodinné recepty.) Zato pár Babicových fíglů, když zrovna vyvstane nějaká nečekaná potřeba cosi uvařit a není moc kdy a z čeho, jsem už využila - a výsledek byl překvapivě dobrý. Ne tolik, abych to zařadila do běžného sortimentu, ale jako slušně využitelná nouzovka určitě ano.

2 0
možnosti
N

nocenka

23. 11. 2011 10:49
Re: Ano, ale...

Hezky napsáno.

Já vařím halvně tak, aby to chutnalo především mně a muži, případně hostům, a nebyly v tom nějaké přehnaně neprospěšné škodlivé chemické blafy + samozřejmě podle toho, kolik je na to zrovna času. A jestli by to někomu nepřipadalo dost "nóbl", tak to už je jeho boj.:-P

0 0
možnosti
L-OSM

Lobo - obchodník s mozky

23. 11. 2011 8:51
Chuť se přeceňuje

Je mi celkem jedno co jím, hlavně že se nacpu:-P

1 0
možnosti
MV

marka40

23. 11. 2011 8:24
Souhlasím,

přestože jsem do konce nedočetla - moc dlouhé. Já se na tyto pořady nedívám, webové stránky s recepty nenavštěvuji ani nečtu časopisy s nimi. Vařím většinou tradiční česká jídla ze zeleniny, kterou si sami vypěstujeme, a masa z prasátek, kachniček a králíků, které chovají rodiče.  I moje dcery (23 a 21 let) se naučily česky a zdravě vařit, takže není pravdou, že mladé ženy neumějí dobře vařít. Některé umějí - ale je jich stejně málo jako mladých mužů, kteří umějí např. naštípat dřevo, či jiné činnosti, které byly pro muže stejně nuté ovládat, jako bývalo pro ženy nutné umět vařit.

1 0
možnosti
BT

markyz.Gero

23. 11. 2011 8:15
chválim vás

hlasem velikým, mluvíte mi z duše

2 0
možnosti
MM

captain cook

23. 11. 2011 7:47
karma-karma-karma

neziji v Cesku, jezdim na navstevy, Mimibazar neznam, ale z popisu je to hruza fialova - bleeee. Rv

Vim, ze hormonalni zmeny v tehotenstvi ovlivnuji mozkovou cinnost, ale vzdycky jsem se domnival, ze se to behem par mesicu vrati do normalu. Evidentne v nekterych pripadech mozkova cinnost nejen docasne zakrni, ale nabere rapidni zpatecku.

U nas doma (na druhem konci sveta) varime manzelka i ja. Pestry vyber jidel, inspirace ceska, rakouska, francouzska, stredozemska, mexicka, jihovychodne asijska, australska a tichomorska. Pouzivame kvalitni maso, koreni, bylinky, cesnek a spousty zeleniny a nebojime se experimentovat. Kecup/Tomato sauce je neco, co si nas mladej a manzelka daji na domaci hamburger /karbanatek, zatimco jeho starsi mladej a ja dame na totez nemeckou horcici. Zatimco horcici pouzivame pod maso pro nektere stavy a omacky, pouzit kecup by nas ani nenapadlo!!

3 0
možnosti
C

Camino.

23. 11. 2011 1:15
Musela jsem se sem vratit a znovu precist!

Vcera jsem u pritelkyne videla film z roku 2001, byl v nemcine s anglickumi titulky, tak jsem z toho mela temer boleni hlavy, jako vzdy, kdyz je musim "kontrolovat" jestli to spravne prekladaji:-) Film se jmenuje zde Mostly Martha je take v italstine Bela Martha a je kouzelny, muzete-li, podivejte se na to. O vareni s chuti, lidskych vztazich a mam pocit, ze se vam to vsem bude libit.

Vareni jsem pochytla od babicky, ktera nepouzivala sul a pepr, byla skalopevne presvedcena, ze to skodi, takze bez soli (nebo sole?:-)) se celkem obejdu, ale z poletovani po svete jsem si zvykla a zamilovala ruzna koreni a po cestach "nakradla" seminka a kupodivu mi toho dost roste v zahrade a ve skleniku.

2 0
možnosti
C

Camino.

23. 11. 2011 1:16
Re: Musela jsem se sem vratit a znovu precist!

Varim zasadne jen pro sve pratele, nekdy je jich az 40 v zahrade, takze

jsou to vetsinou jidla, ktera se daji delat pro cely regiment a vyhrava

ratatouille, ktere jsem se naucila ve Svycarsku a

da se toho celkem levne udelat hodne a potesi vegetariana i maso ci rybo

zrouta.

0 0
možnosti
B

bavlnka2.0

22. 11. 2011 23:26
krasny clanek!

jeste si dovolim pripomenout jednu naprosto bajecne chutnajici klasiku za par kacek a to tradicni soulet, neboli hrach s kroupama. ceska kuchyne je vynikajici po vsech strankach, vyzivna, pestra, chutna a levna.R^ na snoby nehledme, nestoji za to a nejake slipky na mimibazaru uz vubec ne (ovsem chudaci deti....)

1 0
možnosti
EP

Eva_Pallotto

22. 11. 2011 23:04
Jo!

Do kamene tesat! :-)R^

0 0
možnosti
JK

J.K.S

22. 11. 2011 20:49
Kapary

moje babička nepoužívala. Pochybuji, že věděla, co to je. Vařila z toho, co u nás vyrostlo. Ještě po padesáti letech vzpomínám na její omáčku ze sináků (to je houba, asi se jí jinde říká modrák), na plátky nudlového těsta smaženého na plotně a pak omaštěného sádlem se solí a česnekem, na dušené mladé kopřivy, na pečené brambory s kmínem a podmáslím a samozřejmě naše kyselice, jinou dělá každá z mých tet a jinou já, ale chutnají mi všechny, na pohankové kaše, na jáhly. A těším se, že taková jednoduchá jídla si budu vařit, až budu v důchodu. Do mé kuchyně má olivový olej vstup zapovězen, hrozně mi nechutná a olivu pozřu jen pod hrozbou násilím. Můj žaludek se vyvinul tady, takže si doma dávám nudlové šátečky plněné sladkou náplní nebo slanou náplní, ale nepiplám se s  tortellini. V zahraničí zase ochutnám, co vaří oni. Ono to v dané zemi chutná lépe než když se skoro totéž udělá u nás, přece jen jsou ty suroviny jiné.  Ofrňuji se jen nad mořskými plody, ty mi fakt nechutnají.

0 0
možnosti
PZ

PeTaX

23. 11. 2011 12:19
Re: Kapary

R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 137
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4078x
Vizionář, kontrarevolucionář, kulinář, bohoslovec, hvězdopravec a byrokrat.