Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

annakkk

22. 11. 2011 19:26
Souhlasim ze vsim

R^ Myslim jsi, ze lidi se budou vracet  k opravdovemu jidlo namisto nahrazek. Az nastane kolaps EU a bude se muset.

0 0
možnosti
PK

ahaswer

22. 11. 2011 19:35
Re: Souhlasim ze vsim

Jak souvisí kolaps EU s návratem ke kvalitnímu jídlu? Když už to ale takto stavíte, tak se bávám, že po kolapsu EU bude většina lidí zde jíst otruby a lesní byliny.

1 0
možnosti
B

Bucharovic

22. 11. 2011 19:10
Milej zlatej

pane kolego Hřebíčku, na vaření je nejúžasnější to, že ho má každý právo dělat podle sebe. Že já dělám svíčkovou z kližky - no a co má být. Vám by to nechutnalo, ale to je asi tak jediná informace, která z toho faktu vychází. Klidně si nadávejte do buranů druhým, žádný strom neroste do nebe:-)

1 0
možnosti
RJH

Rob J.H.

22. 11. 2011 19:18
Re: Milej zlatej

Však já vám, pane kolego, do buranů nenadávám. Vás jsem zahrnul mezi kutily, protože namydlit do svíčkový majoránku, kmín, česnek a provencálský koření, to je takovej ten princip "dáme tam toho hodně a dáme tam pro jistotu všecko". A působí tak na mě všecky vaše recepty. Ale co, nepochybuju, že si se spoustou čtenářů sednete, budiž vám přáno. Jenže takhle se kuchyňská obroda konat nebude.

7 0
možnosti
PK

ahaswer

22. 11. 2011 18:49
Smažený řízek

na másle je určitě dobrý, např. holandský, nicméně já určitě preferuji smažit vepřový řízek na vepřovém sádle. Připadá mi to surovinově logické a chutná víc jak na másle - to má nižší bod přepálení.

0 0
možnosti
C

Camino.

23. 11. 2011 1:36
Re: Smažený řízek

ahaswe, moje babi, delala rizky na masle v troube a byla to balada. Hlavne nic okolo neprskalo, mela chudinka neco se zlucnikem, tak jsem vyrustala trochu dietne:-)

1 0
možnosti
PZ

PeTaX

22. 11. 2011 18:23
Jistě

Babica je hrůzostrašný příklad těch tendencí.

0 0
možnosti
V

vipeeer5

22. 11. 2011 18:29
Re: Jistě

Chemickej Alí Babica vždy pobaví, když jsem doma a koukám na to někdy, beru to jako komedii, to co tam vytvoří bych opravdu nepozřel )))

2 0
možnosti
O

oslik

22. 11. 2011 18:18
Tomaty jsou náhodou správně

Protože to, co se dnes dá běžně koupit, má s rajčetem společnou pouze vnější podobu.

2 0
možnosti
V

vipeeer5

22. 11. 2011 18:17
Vaření

Počkejte až si to přečte nějaká maminka z mimibazaru, to bude nadávek jak to má asi stíhat, že každý není snob a nemusí mít kraba, že má jen pár korun a s těma musí vyjít atd.,atd. .... ani ve snu jí nenapadne, že se dá uvařit kvalitní jídlo za stejnou cenu, jako ten mišmaš, ale to by nemohla sedět 10 hodin u netu a musela zvednout pozadí.

3 0
možnosti
MM

captain cook

23. 11. 2011 10:11
Re: Vaření

naprosta pravda. R^Moje babicka by je hnala hadrem az do Sedlce(drive Prcice, nebo ne?). Meli s dedou malou penzi a za komousu take bylo masa a jinych potravin poskrovnu, ale babicka UMELA varit a blbe se nevmlouvala jako tyhle line , hloupe fifleny!

1 0
možnosti

Ája+

22. 11. 2011 18:13
Díky za shrnutí i nadhled

Také tajně doufám, že mimičůzy nejsou reprezentativní vzorek a jeno nám (ženám i matkám obecně) dělají ostudu. Spíš bych potřebovala poradit, jak podsunout jídla typu škubánky a koprovka rodině, která je řízková a hranolková. Moje čtyřlet dítě odmítá úplně všechny sladký teplý jídla a to si pište, že já ho to neučila. U dospívající dcery jsem to vzdala, té nepomohlo ani přežrat se u McDonalda a pak shlédnout film Super Size Me a přitom se svíjet bolestí břicha. A do tohodle zážitku jsem vkládala dost nadějí (platila jsem jen lístky do kina, břichabol si pořídila samostatně).

Ale španělský ptáčky jedí i u nás všichni, tak zítra jdu do toho, dík za připomenutí.

Divné, jalovec kupuju i dnes snadno. A chřest jsme měli i za totáče od babičky ze zahrádky, někdy trochu dřevnatej, ale aspoň jsme věděli, jak to chytná, vypadá a roste.

0 0
možnosti
C

Camino.

23. 11. 2011 1:38
Re: Díky za shrnutí i nadhled

Ajo, proste je do McD nebrat, ja tam jeste v zivote nebyla, prisla jsem o neco?

0 0
možnosti
RH

Ubaram

22. 11. 2011 18:01
Olivový olej

Co konkrétně vám tak vadí na olivovém oleji? Po zdravotní stránce je to pořád jedna z nejlepších variant i při smažení (i pokud ho přepálíte, je pořád zdravější než většina běžně sehnatelných "na smažení"). Po ekonomické stránce je smažení v olivovém oleji ve friťáku samozřejmě zvěrstvo, ale na pánvičce s tím není problém když děláte jídla která ho neznehodnotí - pokud ho nepřepálíte, není s tím problém (nebo pokud v něm neděláte řízky, trojobal prostě zruší cokoli).

Ano, guláš i bramboráky jsou sádlem "cítit" a jsou lepší, jenže to znamená mít slušné sádlo, a ne ta zvěrstva co se prodávají v obchodech. Můžete si ho samozřejmě udělat, ale když jinak sádlo nekonzumujete tak mi přijde snazší ten bramborák udělat na čemkoli co máte po ruce... i kdyby to měl být ten olivový.

0 0
možnosti
V

vipeeer5

22. 11. 2011 18:11
Re: Olivový olej

Olivový olej se v drtivé většině podává do studené kuchyně, určitě není vhodný pro smažení, opékání atd, když už se dělá teplá úprava na olivovém oleji, vetšinou se přidáví do něj máslo, -----on má svojí specifickou chuť, která se opravdu k určitým druhům jídla vůbec nehodí.

2 0
možnosti
K

katango

22. 11. 2011 17:57
Souhlas a karma

Na mateřské  jsem byla před dvaceti lety a jedině v té době jsme měli teplé večeře (samozřejmě i teplé obědy). Jídla ze zeleniny, brambor a tak.  Nu, dosti sebechvály. Máte pravdu. Z redukcí, lůžek, konfitů - na ty jste zapomněl - a tomatů je mi taky shouffle. Řeším to tak, že do restaurací nechodím a vařím doma. Chodíme jedině do taveren na dovolené v Řecku, ale zato vydatně. Mmmm...

0 0
možnosti
RJH

Rob J.H.

22. 11. 2011 18:15
Re: Souhlas a karma

jojo, konfity, máte pravdu :-) Jsem rád, že si rozumíme.

0 0
možnosti
ZS

škovras

22. 11. 2011 17:49
Zrovna

před chvílí jsem četl recept na rychlou večeři : Vezmu děti na pizzu. ;-D Ze svého okolí vím, že dnes se v mnoha domácnostech nevaří. V neděli jsem viděl, jak matka v pravé poledne stála s lahví piva venku a dětem (cca 2 roky) dávala křupky. Za 2 hoďky jsem šel znovu kolem a stála na stejném místě. I s těmi dětmi. Já vyrostl za totáče, chřest tedy máti nedělala, ale koprovku, svíčkovou, škubánky, bramboráky, bramboračku, bramborové šišky i placky, kynuté ovocné knedlíky a nevímcoještě určitě. Ono se totiž dříve jinak hospodařilo. Mamka udělala vdolky a bramboračku a byl oběd za pár korun. Jenže tomu musela dát čas a práci. Dnes mladá maminka nic neumí a ani nemá zájem se naučit. Courá po nákupním centru, dá kafe s kámoškou a s dítětem razí do mekáče. Pak skuhrá, že nemá peníze, že je malá mateřská, že je všechno drahé. Takže já bych to na "režim" moc nesváděl. My jsme jedli zdravě a chutně

0 0
možnosti
S

simsII

22. 11. 2011 18:00
Re: Zrovna

Ano, přesně. Sama jsem viděla maminu s asi 2letou holčičkou, jak nakupuje oběd do jídlonosičů ve Sparu. A podle jejích řečí co jsem zaslechla, tak tam chodila pardon jezdila autem každý den. Tak to mne podrž, když už mamina na mateřské nakupuje jídlo pro sebe a své dítě v obchoďáku - pro sebe jídlo pro dospělé a pro dítě kupovala dětské jídlo, které je zde v nabídce. Ale oceňuji, že alespoň dítěti kupuje vhodnější jídlo, ale ono také stojí o 1/3 méně, protože je to menší porce. Ony dnešní holky neumí ani vařit a ani hospodařit. Ale kdo je tak vychoval?

0 0
možnosti
  • Počet článků 137
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4078x
Vizionář, kontrarevolucionář, kulinář, bohoslovec, hvězdopravec a byrokrat.