Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IH

misaviki

15. 8. 2012 10:43
Tělocvik

Tělocvik byla moje noční můra. Na základce jsem byla silnější a zasedla si na mě tělocvikářka - gestapačka, která mě neustále proháněla a zesměšňovala, povzbuzovala k tomu i ostatní děti. Na gymplu jsem byla už štíhlá a sport mě bavil - co mě nebavilo byl kre... tělocvikář, který skupinu pubertálních dívčin nechal na známky běhat 3 km (když se jedna spolužačka pozvracela, vynadal jí proč prý žere před tělákem - jenže my měly tělák po obědě, což nebyla naše vina), když se hrála jakákoliv hra, vše známkoval a museli jsme to dělat "správně podle tabulek" apod. Vedlejší skupina holek měla tělocvikářku, která s nimi cvičila aerobik, posilovala, radila po čem si vytrénují zadek apod - ty měly tělák skvělý a tak by to mělo vypadat. Přišla jsem s ním do velkého konfliktu, když jsme museli dělat na známky stojky a hvězdice. Z těchto věcí mám prostě vnitřní nepřekonatelný strach, že se přelámu a odmítla jsem, že to dělat nebudu. Dostala jsem na vysvědčení 4 a důtku nebo co to bylo za kravinu.

3 0
možnosti
TH

Gmurr

15. 8. 2012 12:02
Re: Tělocvik

TO znam taky. Tohle nadherne demosntruje ceskou pedagogiku a skolstvi.

0 0
možnosti
JJ

jita

15. 8. 2012 10:41
Tělocvik

Podle mě to mělo být trochu jinak - hlavně ne organizovaně. Mě také tělocvik moc nebavil, ale ono to bylo dané trochu tím, že v osnovách bylo něco - třeba volejbal a mě se nikdy nepovedlo podání a když se povedlo, odnesly to šlachy na ruce - bolelo to ještě další den. Ale musel se hrát, aby v osnovách v kolonce volejbal byla fajfka. Zrovna tak hrazda, kruhy, výmyky a jiné gymnastické potvornosti. Ať je cvičí gymnasti, ale chtít to po dětech, kdy ne všechny mají k tomu předpoklady - dodnes se nepřitáhnu rukama, prostě nejsem na to stavěná a posilovat ruce - copak mám vypadat jako nějaký osvalený bojovník? Podle mě tělocvik(raději jiný název) by měl sloužit k tomu, aby žactvo unavené sezením v lavicích se trošku rozpohybovalo a pobavilo, protože pohyb produkuje endorfiny a zlepšuje náladu. Potom bych brala, že by mohl být i 2x denně, protože děti by se rozptýlili, trošku unavili a hlavně pobavili. Beru, že každého baví jiný způsob pohybu - tělesná výchova by měla dětem umožnit tohle ....

1 0
možnosti
JJ

jita

15. 8. 2012 10:49
Re: Tělocvik

najít a potom mu umožnit se tomu věnovat a ne ho nudit, nebo dokonce strašit. Bohužel v dobách pevných osnov to nebylo možné a dnes, když osnovy nejsou tak pevné se stále drží zajetých kolejí.

Já si pamatuju na střední školu v  86. roce. Škola  neměla tělocvičnu a tak jak bylo hezky měli jsme tělocvik venku. Potom co naše tělocvikářka otěhotněla a šla na mateřskou ujal se nás tělocvikář, co měl jen kluky. Několikrát nás nechal hrát volejbal vedle na betonovém hřišti a kluci hráli fotbal. Potom jsme se podle dojmů z filmu Přirozený talent pokoušely hrát baseball. No neznaly jsme to, ale v kumbále s vybavením na volejbalové hřiště byla zlomená násada a používaly jsme volejbalový míč. Když nás viděl, zasvítily mu oči a odebral se do kabinetu. Přinesl pálku, rukavici a míč na baseball. Kromě povinných činností, které si prostě musel odfajfkovat, hrávali jsme a byla to legrace. Našli se tací co tvrdili, že je to nebaví, ale bylo to vzrušení, zábava, legrace a my jsme se na tohle moc těšili.

2 0
možnosti
JP

pospajip

15. 8. 2012 10:41
Bylo to takhle ve druháku

na průmyslovce, kdy jsem si při přeskoku švédské bedny zlomil ruku. Sádra až po rameno, docela zjevný důvod k uvolnění z tělesné výchovy. Ale ne tak pro profesora TV - zavelel převléct a cvičit. Samozřejmě jsem neměl věci na tělocvik, protože mám ruku v sádře. Tak jsem strávil dvě hodiny v šatně a z toho byla neomluvená absence a dvojka z chování. Může pak člověk tělesnou výchovu milovat?

2 0
možnosti
EV

Sněhová vločka

15. 8. 2012 10:34
...

"Dobrý den. Mrzí mě, že mi byl smazán pochvalný příspěvek pro pana Hřebíčka. Jeho článek považuji za úžasný, proto jsem volila formu pochvaly, jakou jsem volila. Jde o tzv metonymii (záměna části za celek, případně naopak - místo "Váš styl je neodolatelný" jsem napsala "jste neodolatelnej". Asi jako napíšu "miluju Steinbecka" a není to považováno za nekrofilii. Nebo probůh ano?"

3 0
možnosti
EV

Sněhová vločka

15. 8. 2012 10:36
.

"Prosím o vrácení pochvalného příspěvku zpět, pan Hřebíček si to zaslouží.

Děkuji"

2 0
možnosti
PZ

PeTaX

15. 8. 2012 10:11
Vybavilo mi to jedno prastaré pořekadlo:

Kdo nějakou odbornost ovládá, ten se jí živí. Kdo ji moc neovládá, tak ji učí. A ti, co nedovedou učit - jsou tělocvikáři. ;-D

2 0
možnosti

semp

15. 8. 2012 9:51
Také musím něco přidat...

Byla jsem brýlaté dítě a tehdy (nevím, jak je to dnes) se brýle odkládaly před tělocvičnou. Moje matka dodnes nemůže zapomenout, jak se jí tělocvikářka (přezdívaná "sperma", jelikož učila i biologii) ptala, proč jsem na kladině tak nejistá. ;-D

3 0
možnosti
C

celim

15. 8. 2012 9:50
to je zajímavé,

když jsem chodil na základku, tak se všichni na tělák docela těšili. On měl jednu výhodu, nebylo se třeba na něj připravovat a nepsaly se tam žádné diktáty. Ovšem v dobách mého dětství bylo méně tlouštíků. Děti se méně přežíraly sladkostmi, PC neexistovaly ještě minimálně 20 let, televize nehrála celý den ajednak měla jen jeden program a pak ji ještě neměli všichni(my jsme si ji koupili kdyžjsem chodil do osmičky). Na druhou stranu, když jsem přišel domů, tak jsem odložil aktovku a šel ven s klukama"lítat". ˇUkoly jsem nechával až na večer.

0 0
možnosti
VS

Astaroth

15. 8. 2012 9:53
Re: to je zajímavé,

Samozrejme a byli jsme textilni velmoc a CSLA byla postrachem imperialismu.

4 0
možnosti
G

giancarlo

15. 8. 2012 9:47
Naprostý souhlas

Skvělý článek. Naprosto to odpovídá mým zkušenostem - a to jsem se prosím na stará kolena stal vášnivým sportovcem. Ale  školní tělocvik mi k tomu v žádném případě nepomohl - ba spíše bych řekl, že  mě na pár desetiletí zablokoval.

4 0
možnosti
PG

quido

15. 8. 2012 8:54
vám někdo šlápl na bolístko?

nevím jak vás, ale men učitelé vedli ke sportu a k pohybu, byť k tomu prostředky ani mnohdy nebyly - nejsem nijak extra stará generace, běhat se chodilo na louku za školu, lano bylo uvázané na lípě a stopky? ... prostě třída "počítala" - bohužel se "sport" zvrtnul v totální komerci a kdo nemá super vybavení, není "in" a pak jsou takoví, že přestože výstrojí jsou "in", tak svým myšlením jsou totálně OUT - ale to pak už není otázka tělocviku - rozhodně úroveň alespoň základní zdatnosti klesá - a to je neoddiskutovatelný fakt, ať se vám to líbí, nebo ne :-/

0 0
možnosti
RK

lemrouch sv. Matouše Přečáply

15. 8. 2012 9:42
Re: vám někdo šlápl na bolístko?

"... prostě třída "počítala" - " ;-D Člověče, to jsem viděl naposled v Járovi Cimrmanovi ležícím, spícím, Liptákov cca 1913, vy fakt asi nebudete včerejší :-)

9 0
možnosti

Mazlice

15. 8. 2012 7:04
... krásný článek, fakt jsem se pobavila

a občas jsem se i poznala a to se považuju za poměrně aktivního člověka. Každopádně k podstatě věci - myslím, že TV ve školách z novodobé generace buřtíků slimky neudělá. Je to totiž hlavně o rodičích. Já mám ve svém okolí spíš kamarády typu "s dětmi vše, co nám nebylo dopřáno", takže se jezdí na kolách (nejdřív s vozíkama, pak s dětmi na tyči...) a kupuje se výstroj (cyklodresíčky, gatě s plínou ...), pak hurá na in-liny samozřejmě v helmě s chráničema, když není počasí, tak hurá do aquacentra nebo si slézt nějakou stěnu, v zimě hurá na hory a když padají trakaře tak do kryté haly na brusle nebo bez trakařů na rybník .... prostě děti zabavit, naučit je být aktivní a ne dřepět u PC a TV, ty totiž stojí za celým tím problémem. :-P Hanka

2 0
možnosti
VS

Astaroth

15. 8. 2012 9:55
Re: ... krásný článek, fakt jsem se pobavila

Proc delat z obeznich deti slimaky? Jako ze budou oslizli potem? Mimochodem to zvracene tahani nemluvnat v pripreznem voziku za bicykl nechapu. Ony jako pozoruji krajinu, nebo si tam ctou slabikar nebo co?

1 0
možnosti
  • Počet článků 137
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4078x
Vizionář, kontrarevolucionář, kulinář, bohoslovec, hvězdopravec a byrokrat.