Děkujeme za pochopení.
amenhotep16
Přidám
jednu zkušenost, na důkaz, že se nikdy nejednalo jen o tělocvik. Stejnou hrůzu jsem ve škole s absolutním hudebním hluchem měl z hodin hudební výchovy a neméně z výchovy výtvarné. Měli jsme na ni akademického malíře, který mě neustále káral, že mé malování za nic nestojí. Protože jsem byl poněkud zarputilé a poťouchlé dítě, provedl jsem průzkum bojem. Při malování listu stromu jsem přinesl list fíkusu, který je zelený a zelený a zelený. Vzal jsem všechny barvy vodovek a nakteslil jsem na tom listu duhu. A hle, poprvé jsem byl pochválen za kreativní přístup k přírodě a výtvarnu. Tak co s tím?
jita
Re: Přidám
Kreslení se dá naučit, při správném způsobu výuky. Ale o tom také naši učitelé nic nevědí. Pro začátek bych je všechny nechala absoluovat kreslení pravou mozkovou hemisférou - není to žádná magie, prostě je to jen o relaxaci a o tom, že kreslení je zábava a dá se naučit - i lidi co to neumí. Kdo umí nakreslit čáru, může se naučit kreslit, ale ve škole se kreslení neučí - tam se chtějí výkresy, občas někdo něco vysvětlí, ale to co je potřeba, aby se to děti naučily dělá málokdo.
žepré
Eh, prkno, teda dřeváku,
článek vtipné, podpořil jsem ho, ovšem musím namítnout: to přece není kritika TV per se, ale neschopnéch "kantorů".
Sněhová vločka
Jste neodolatelnej,
když Vámi mele spravedlivý hněv...
Asi Vás miluju... a bude hůř ... to, až to bude určitě
Mablung
Škola nenahradí rodiče
Děti by měli být vedeny k pohybu hlavně rodiči. Škola to už dohnat nemůže.
Co se povinného tělocviku týče, já osobně jsem pro to aby povinný byl. Bohužel pak záleží na učiteli jestli dítě dokáže nebo nedokáže zaujmout.
Někdo tu tělocvik přirovnával k hudebce. Upřímně řečeno, hudebka zase může být velice zajímavá a nebo jí může učit kráva kterou jsem zažil já. Noty jsem se naučil na střední škole když jsem začal hrát na kytaru, doma sám s pomocí bráchy. Kdybych měl dobrou učitelku, dost možná bych je uměl už na základce a pronikl více do teorie. Jenže je tu problém s nedostatkem dobrých učitelů.
Evelina Keletiova
Re: Škola nenahradí rodiče
nedostatek dobrych ucitelu je skutecne problem, ale dost mozna ze by stalo za to, zamyslet se nad pristupem skoly k zakum celkove. mam decka ve skole v Britanii a rozdil je propastny. pristup britske skoly by se dal shrnout do vety v Britanii velmi caste: co pro vas muzeme udelat? britska skola se snazi i tem nejvetsim gaunerum POMAHAT. diskutuji s rodici i s ditetem, hledaji se cesty, jak decko dokopat aspon k tomu, aby se naucilo cist a psat. jejich pristup k detem, ktere jsou "jine" je neskutecne pozitivni. v Cesku? decko nesplnuje normovane tabulkove hodnoty, opravte si ho.
jenickK
Tělocvik a matematika mě začaly bavit až na VŠ...
...čím to asi je? Možná tím, že tělocvik se na VŠ již dá nazvat pohybovou zábavou (volejbal, basket, sportovní turistické kurzy/voda....) na rozdíl od gymnasticko-atletického hyperopruzu na ZŠ ... a matematiku na VŠ zase vyučují lidé, kteří jsou schopni vysvětlit, jak to vlastně funguje a na jakých to stojí principech... tj. žádné semetriky, které "bazírují" (jak já tohle slovo nenávidím) na našprtaných vzorečcích.
Evelina Keletiova
Re: Tělocvik a matematika mě začaly bavit až na VŠ...
ja jsem sice na matiku uplne blba (cisla mi nic nerikaji) ale diky vyborne ucitelce na ZS si umim aspon ty vzorecky logicky zduvodnit. prosla jsem skolou s krasnou trojkou jak z matiky tak z telocviku.
Evelina Keletiova
diky za vsechny drevaky.
telocvik a hlavne osoba moji telocvikarky mi dokazala znechutit veskery pohyb (krom lyzovani). az po tricitce jsem zacala propadat sportum, ktere v telocvikyu nebyly: kolo, inline brusle. behat by me nikdo nedonutil ani kdyby na tom zavisel muj zivot.
Lord Asriel
Příjemnej článek, narazil jsem na něj až dík adminům
Já jsem hrával tenis na základce i střední, nebyl jsem dřevo jak vy (asi), ale tělocvik byl příšernej předmět. Měli jsme na základce takovou chlupatou mužatku, bývalá gymnastka, ale jen ječela a chtěla plnit normy, holky se jí děsně bály a kluci z ní měli legraci. Hrála se pořád dokola vybíjená, běhalo se, skákalo se, šplhalo, bylo to jen pár hodin týdně, ale nikdo se netěšil, už vůbec ne šprti. Na střední zase chlápek, bývalej profi hráč čehosi, vysokej, plešatej, šla z něho hrůza a když někdo nedělal to, co chtěl on, dostal i facku (holky ne, borci jo). Nemám na ten předmět dobrý vzpomínky, pochybuju, že se tělocvikáři nějak změnili. Kdo se chce věnovat sportu, dělá to ve volným čase sám a tělocvik jaksi nedokáže pořádně motivovat nebo naučit. Bylo by fajn, kdyby se vyhodily osnovy a každý učitel měl volnost, děcka aby se vyblbla a spíš si hrály jen tak jako na hřišti, než dělat plány nepříliš dobrých učitelů, kteří často vzpomínají na mládí, jak kdysi sportovali. Dobrej učitel je da
generallz
.
Problém je, že zatímco u jiných předmětů se tak nějak počítá s tím, že se mu žák ve škole naučí, u tělocviku se předpokládá, že dítě už rychle běhat, šplhat, nebo dělat kotrmelce umí.
Jana Ma
Re: .
Fakt to záleží na přístupu kantora. Tím ovšem nechci říct, že blbů není mezi nimi dost. Spíš větší než malé množství. Moje partnerka je úča na prvním stupni, takže o tom něco vím přímo od zdroje. Ona patří k těm dobrým, to je snad jasné, ne?
kotja
je třeba
to nějak nastrojit
např. je přísně zakázáno cvičit na nářadí, které je v kabinetě zamčeno zámkem s kódem 305
- Počet článků 137
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4078x