Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L22u98d46m88i53l26a 72B13l48a30c76k 2960940273897

Výborně. Obávám se, že pan Polák nemá mentální kapacitu na to, aby to pochopil, nedokáže se vžít do toho. Jde o princip. Zubní kartáček nebo kartáč, překlady se liší, výklady se liší, ale muslimové si rádi najdou výmluvy k tomu, aby mohli ženu dále udržovat jako méněcennou bytost.  Islám a demokracie se neslučuje, v Česku má existovat oddělení státu a církve, ale islám zasahuje do všech možných aspektů obyčejného života. Až bude někdo vyžadovat právo šária, Polák asi přijde a bude tvrdit, že je to v pohodě...

+3/0
3.6.2013 20:19
Foto

R56a72d69o14v64a97n 15V97e62n82c43á73l48e78k 8397743272844

Kdo má rád vánoční atmosféru http://m.idnes.cz/blog/clanek.302564.idn

http://sharia.unas.cz/saria.html

Zapomeňte ramadán je ten pravý svátek.

+2/0
3.6.2013 19:37
Foto

J82a75n59a 69M16a85j86o24v37á 4295142146243

Karma, přesné. R^

+3/0
2.6.2013 18:24

T21e21r51e40z85a 66H82a27j49k70o84v92a 5587672304840

Ono biti zen je stejne tolerovano i v Evrope, cast muzu to povazuje za normu...treba v Saskem zrcadle to bylo uzakoneno. Konecne se v par polednich letech mluvi o tom, ze to neni spravne. 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Sask%C3%A9_zrcadlo

+4/−1
2.6.2013 11:11

T65e32r79e73z60a 95H35a68j57k85o98v76a 5447892134200

Samozrejme, ze jde o domaci nasili., Uz jen to, ze se nekdo rozhodl a uzakonil, ze jeho pohlavi (vzdy muzske) bude prikazovat  druhemu pohlavi , kde je jeho misto. Pro me jako zenu je to neakceptovatelne. I kdyby nikdy nedoslo na fyzicke nasili.  

Tohle potrebuji jen ti nejvetsi ubozaci a zakomplexovani muzi. A ze jich je. Proto je islam tak popularni.

+5/0
2.6.2013 10:49

M58i53l12a11n 47R51a68d91e26k 3487476861311

presne, hystericke zpravy skodi, to pak lide neveri nicemu a nikomu.A neni daleko od pravdy ze prave tyto zpravy (blogy, atd) prave pisou, v tomto pripade, samotni islamiste, to delavali komuniste a nacisti. Zesmesnit a priori utoky proti nim. Par takovych se i tady objevi.

+3/0
2.6.2013 3:54

S17t34á47ň87a 66L67o10u38n80o98v25á 3858821811100

Karma, souhlas...nic více není potřeba dodávatR^

+5/0
2.6.2013 0:17

D66a16n81a 58M66a73š44k14o64v28á 4476236633865

Respekt R^

+2/0
1.6.2013 23:43
Foto

V57í21t 57J47a46n50š60a 4619870768

Myslím, že většinadiskutujících se shodne na tom, že předpoklad, kdy by měl být muž nadřazen ženěje trapný, nemoderní, neřku-li odporný. Na tom se (tady) shodneme všichni. Alevšiml jsem si, že podstatná skupina příspěvků je napsána ženami. Proto dovolteobecnější dotaz. Jaký máte názor na ženy, které vyrostly v evropské kultuře,v dnešní, řekněme moderní době a dobrovolně se stanou muslimkami?  Jaký je váš názor na ženy, které dobrovolněpřijímají podřízenou roli tvora, kterého je třeba občas trochu upozornitkartáčkem na zuby, kde je jeho místo? Jaký je názor zdejších diskutujících žen,ale třeba i mužů, na ženy, které dobrovolně přijímají toto ponížené postavenípřed muslimskými Pány tvorstva? Díky za reakce…

+10/−1
1.6.2013 22:31

J32a13r81m77i54l86a 25M63a69c68h35o20v66á 9885294578724

...nečetla jsem diskuzi přede mnou, ale jsem přesvědčena, že žena vychovávaná v dnešní moderní době, která se stane muslimkou netuší co činí :-)...je mladá, hloupá, zamilovaná a přesvědčena, že toho svého "muslima" předělá k obrazu svému, protože on ji přece taky miluje...a jakmile se dostane do země, kde je tato podřízenost normou, je ztracena a buď uteče, nebo vše snáší kvůli dětem...nevěřím, že jedna normální inteligentní ženská je schopna přijmout toto ponížené postavení...takže má odpověď - nevědomost, hloupost, naivita, zamilovanost...

+15/0
1.6.2013 22:39

D29a82n69a 29M53a46š50k33o86v66á 4476456413485

R^

+3/0
1.6.2013 23:44

J15a27n15a 36K63l90a66i58n76o12v82á 7539937614463

Já už jsem Vám vlastně částečně odpověděla v reakci na někoho jiného asi 5min. poté, co jste to napsal;-)...

Ono se vlastně lze ptát všeobecně: proč vůbec lidé lezou např. do sekt, kde si vědomě osekávají svobodu. Já za tím vidím to, že potřebují vést, potřebují někam patřit a "neví co se sebou", potažmo se svobodou.

U žen je to asi ještě + fascinace mužem-partnerem, muslimové prý dokážou být velmi galantní - mimo svoji zem, neznám bohužel případ (tím netvrdím, že neexistují!), kdy by se evropanka - nemuslimka zamilovala do muslima v jeho rodné zemi a zůstala tam s ním. V těch příbězích jí vždy "sbalil" v Evropě.

Na druhou stranu, protože jsou lidé různí (a ani ten islám není vykládán a praktikován všude stejně), nebude to samozřejmě všude a vždy drama a život plný zákazů nebo vycházek v "pytlech" x kroků za mužem.;-)

+9/0
1.6.2013 22:55

J54a68r28m88i76l41a 77M28a57c78h65o41v53á 9675304768284

...představte si, že jsem se v Egyptě setkala s ženou z Karlových Var!!!, která si Egypťana vzala...nechtěla jet do Egypta, "manžel" - cca o 15 let mladší nechtěl jet do Evropy...ona, když chtěla vidět manžela, brala si dvakrát ročně dovolenou a odjížděla na deset dní  do  jeho rodiny...

hrozné...akorát vydělávala a posílala mu peníze aby uživil rodiče a "x" sourozenců...:-/

+4/−1
1.6.2013 23:09

J38a30n29a 92K60l61a65i65n16o70v15á 7669467104513

No, zajímavý "koníček". Když jí to baví... Ale tohle je zrovna opravdu hodně netypické...A ta asi nekonvertovala, že?

+6/0
1.6.2013 23:23
Foto

V88í85t 42J96a29n56š63a 4179360988

:-) Pro mě.... Neuvěřitelné! :-) Tím nechci naznačit, že Vám nevěřím, ale pro mě je to NEUVĚŘITELNÉ. Kdybych byl touto ženou, kdybych toto dělal, asi bych raději mlčel. Pochopit dokáži to, že je její manžel je o 15 let mladší, beru. V tomtu ji chápu. Ale jestli rozumím, ona jezdila 2x za rok za ním, ale on tady (asi) nejezdil? Tedy. Viděli se jednou za půl roku? Pokud předpokládáme, že je tato žena svému muži věrná, dovedu si představit, že návštěva manžela ve stínu pyramid musí být vždy docela vzrušující. Ale ten stav, kdy žena z Evropy si 2x do roka dojíždí pro svou dávku potěšení a mezi tím mu snad vydělává a posílá peníze. NEUVĚŘITELNÉ.8-o

+1/−1
2.6.2013 10:46

D57a56n97a 59M22a90š56k35o63v24á 4736416533925

R^R^

+2/0
1.6.2013 23:45

T16e61r33e70z69a 72H60a20j78k23o51v67a 5357322574710

Diky, nadrazenost muze nad zenou je odpornost a uchylka.

+1/0
2.6.2013 10:50

T74e22r92e92z13a 15H67a15j93k78o57v41a 5817842774560

Ty zeny, si nevedi rady se svym zivotem, rekla bych, nechaji se omamit drogou, a stanou se poslusnymi. Maji konecne prisny rad v zivote a pevne misto. Je to psychycky problem. Koran se  micha do jejich zivota a ony maji pocit nejake moci a vyjimecnosti nad ostatnimi. Me pripada, ze si hraji na krasne, zvlastni, zajimave princezny z pohadek. Stanou se totiz tematem u druhych, maji svych 15 minut slavy.....Nekteri lide utikaji k alkoholu, nekteri ke drogam. Tyhle zeny si vybraly tento zivot. A jeste je tu ta nadherna oddanost k nejakemu muzi, proste vysnena pohadka...

Nutno dodat, ze nejsou vsichni muslimove takovi, nutno dodat, ze ne vsechny zeny se citi spojokene v takovem podrizeni. A taky, ze nekteri muslinove se s nabozenstvim rozlouci, chce to odvahu.

+4/0
2.6.2013 10:56

V41á48c90l66a32v 92J46a63n47o46u77š83e17k 9536657342762

Korán 4:34

Muži zaujímají postavení nad ženami proto, že Bůh dal přednost jedněm z vás před druhými, a proto, že muži dávají z majetků svých (ženám). A ctnostné ženy jsou pokorně oddány a střeží skryté kvůli tomu, co Bůh nařídil střežit. A ty, jejichž neposlušnosti se obáváte, varujte a vykažte jim místa na spaní a bijte je! Jestliže vás jsou však poslušny, nevyhledávejte proti nim důvody! A Bůh věru je vznešený, veliký.

+13/0
1.6.2013 19:24

S91i49d60n48e60y 88S11i93s27k75a 3897242282375

Plus prectete si nazory znalcu/vylkadacu koranu a haddithu ...

+6/−1
1.6.2013 21:29

J92a45n94a 35K85l40a89i48n80o75v38á 7549667364823

Upřímně, ani nechci chápat Vaše "chápání". Paní Týcová by jistě byla ženou jiné kultury, ale zřejmě jste si neráčil všimnout, že některé ženy "té kultury" pochopily, že nejsou méněcennějšími než muži a nechtějí být otrokyněmi nebo služkami - jsou stejně jako muži - LIDMI. A často za takový názor zaplatily i životem. To jsou takové ty oběti, které mají na svědomí fanatici a je jedno zda náboženští, nebo politického směru...

Vaše přirovnání nezletilému dítěti je ovšem soda.... Ty ženy jsou totiž DOSPĚLÉ! Já rozdíl mezi tím, když plácnu dítě, (které se teprve učí poznávat svět a není schopno se samo o sebe postarat, protože je to prostě DÍTĚ) které např. po předchozím varování vběhne do silnice a tím, když muž plácne dospělou svéprávnou ženu, protože se mu zdá netrsá jak on píská, fakt vidím! A i u toho dítěte může být ta hranice, kdy už to je týrání, tenká a  to "podřízené postavení" je diskutabilní, jde-li to z Vaší klávesnice, s ohledem na to, co jste schopen napsat a "chápat"...

+20/0
1.6.2013 19:05

J96a49n23a 32K63l89a44i26n18o80v58á 7889727144263

omluva, patřilo pod příspěvek p. Poláka ze 17:58.

+7/0
1.6.2013 19:07

R55o48b29e19r83t 48H22o28r78á92č86e52k 5682846196155

Citovaný autor cudně pomlčel, že ona "větvička na čištění zubů" je tolerována až do průměru palce.. :-/

+23/0
1.6.2013 18:44

S32i74d20n30e36y 76S91i64s46k58a 3287852532375

Treba maji vetsi zuby ... ;-D

+20/−1
1.6.2013 18:50

R51o27b43e64r29t 89H35o56r51á44č83e31k 5442386766465

anebo jde o velbloudí zuby.. ;-)

+16/0
1.6.2013 18:53

S75i41d98n75e35y 24S61i83s89k78a 3567632712355

Ci sloni ... ;-D;-D;-D

+15/−1
1.6.2013 18:55
Foto

L29e36a 73V51o51j69t19e14k64o28v78a74-33S75o45f14r42a62n86k10o82v86a 2854777119367

Tak Arawi vlastně připouští, že v Koránu pravidlo o bití žen skutečně je... to by mohlo vzít vítr z plachet některým "popíračům". Ale musím uznat, že takový výklad (bití kartáčkem) jsem ještě neviděla ;-D Zatím je to "jen" kartáček (i když to určení "kde je její místo" je fakt extrémně ponižující), potom bičík a nakonec pěsti...

+25/0
1.6.2013 18:39

V65á59c73l50a42v 70V84i26l24í56m57e92k 2855177378

Karma.

+17/0
1.6.2013 18:37

P71e75t79e95r 59S90m84r47e85k 3462930750712

Komunizmus je duševná porucha. Keď si tento fakt uvedomíte, mnohé sa vyjasní :-)

+20/−3
1.6.2013 17:58

S51i42d49n94e49y 25S13i59s39k23a 3857182892165

A moralni porucha tez ... :-P

+15/−2
1.6.2013 18:50
Foto

J61a88r56o48s75l79a71v 21P20o16l81á51k 9458793213876

Víte, já osobně s nadřazenou rolí muže ve vztahu muže a ženy nesouhlasím, ale to opravdu ještě není totéž, co psychické a fyzické týrání. Je naprosto evidentní, co si čtenář pod slovy "schvalování psychického a fyzického týrání" představí - a rozhodně to není schvalování "mlácení" kartáčkem na zuby.

+3/−30
1.6.2013 17:29

M14a48r93t23i73n 80K17a61v52k70a 4136771412612

Jakým kartáčkem na zuby?

Přál bych Vám vidět záda Arabek a Peršanek, kterým se podařilo útéci z jejich zemí přes ambasády zemí jako Itálie, Německo atd do Kanady. Vy prostě ve svém článku melete o čem nic nevíte s touhou napadnou Lukáše. Nic více a nic méně. tečka

+33/−2
1.6.2013 17:31

K93a87t69e83ř32i58n39a 96T27y95c98o40v32á 9430231976795

upřímně? kdybych se narodila do arabské rodiny, snažila bych se silou mocí dostat do Evropy, abych nemusela snášet nadřazenou roli někoho, kdo je jen fyzicky silnější, a za zády má všechny ty, kteří se na vážnost mezi lidmi nezmohou, leč vyžadují ji na základě vlastnictví odlišného chromozomu. není to normální. není to podle našeho práva. a autor správně podotýká, že už bylo dost vyjímek, které muslimové žádají ve jménu své víry

+24/0
1.6.2013 17:42

M33i47l50o19š 46D23v75o42ř79á80č93e95k 2155768920784

Kdybyste se narodila do arabske rodiny, byla vychovana v duchu jejich tradic, budete nejspis nekym zcela jinym. Takze podobna uvaha je sporna.

+7/−12
1.6.2013 17:46

M57a21r92t80i60n 56K61a58v17k31a 4976241432582

Ani ne. Ono totiž muslimky jsou mnohem více svobodomyslnější než muslimové. ;-)

+18/0
1.6.2013 17:48

M72i47l54o90š 78D39v89o52ř57á73č93e51k 2515768440104

Tu svobodomyslnost bych omezil zavorkami vychovy. Jinak lze samozrejmne chapat prvotni priznaky snahy zmenit tento stav na postaveni americke zeny,

ktera stoji na protipolu a snahu muslimu nebyt americany ve vztahu muz/zena..

+1/−11
1.6.2013 17:53

M22a29r16t60i73n 31K30a26v28k75a 4846911112242

On tady je ještě jeden problém. Učení islámu, které známe vzniklo až cca 300 let po Mohamedovi. Velký vliv na to měl ibn Tajmija a další, kteří potlačili učení muttazila, které se zakládalo na racionálním základě a logice. Takže souřčasné učení islámu je analogické. Za Ummajovců bylo obvyklé pít víno, skládat ironické básně o Mohamedovi apod. V té době dokonce ženy v Mecce soutěžily o to, která bude mít více partnerů. Takže až díky potlačení muttazily došlo k totalitizaci islámu a k věčným návratům k Mohamedovi.

Nicméně, ani toto nezabránilo tomu, aby ženy nepřemýšlely samostatně.

+15/−2
1.6.2013 18:02

K25a61t98e31ř18i56n50a 23T96y62c88o15v63á 9290851196145

možná. ale je dost arabek, které přesně tohle dělají

+9/0
1.6.2013 20:45

L84a24d16i19s77l18a82v 83J50í27l37e71k 9132549972501

Na tomto portálu jsem četl několik blogů napsaných Češkami, které se provdyly za muslima a přijaly islám. Byly na to hrdé a pochvalovaly si to. Nevím, zda jim to vydrží celý život. Nevím, kolik takových žen je. Před lety jsem četl údaj, že v Německu se každý rok 3000 německých děvčat provdá za muslima ročně a přebere jeho víru. Teď to bude jistě číslo vyšší. Bylo by zajímavým oživením, kdyby se některá z těch našich tady vyjádřila.

+2/0
1.6.2013 22:11

J42a58n42a 51K30l68a86i59n97o32v52á 7719687674103

Co jsem zaznamenala, tak dámy (už tady snad ani nejsou, nebo dlouho nepřispěly) vykazovaly neklamné známky "poturčenosti", které doprovází každého, kdo je dobře vymyvatelný (= manipulovatelný, má potřebu někam patřit, tak hledá, protože neví co se sebou - se svobodou....sem tam bych to viděla i na nějaký komplex). Takové ty co první vezmou šutr do ruky, když si nějaká zlobivá "mustimsestra" vezme kalhoty a imám s tím jejím jí přece "po výplachu nalili", že se to fuj fuj nesmí....

+3/0
1.6.2013 22:36

K39a18t70e10ř77i94n15a 46T53y26c46o66v39á 9220511926185

to by bylo. ale myslím, že to vše prvotně podnikly pro krásné oči a štíhlé prsty arabských hochů

+4/0
2.6.2013 1:12

L89a63d30i69s53l66a83v 26J36í55l21e55k 9642209252821

Já si také myslím, že se cítily nezakotvené a tímto krokem dosáhly partnera, pevné zakotvení a jasné směrnice. Dost důvodů ke spokojenosti. Několik z nich jsem vyzval, ať se s námi podělí za pět let pobytu o své zážitky a zkušenosti. Zatím tak žádná neučinala. Kdyby jich to několik udělalo, mělo by to větší váhu než všechny tyto diskuze.

+3/−1
2.6.2013 9:45

K26a96t63e41ř53i29n55a 37T22y88c35o82v11á 9570461556385

to určitě. ještě možná hraje roli fakt, že arabským hochům se líbí ženy značně při těle, světlé pleti a blond vlasů zvláště. což je u nás běžný úkaz, leč poptávka nic moc. představte si, že holku, kterou nikdo nechtěl, začne obletovat štíhlý krásný mužský s ohnivýma očima a vykládá jí, jak je krásná a navíc si ani nevšimne štíhlé manekýny, ze sousedství co jí slečna léta závidí. pro pocit, že je krásná a chtěná udělá ženská moc. navíc často vůbec neví, do čeho jde. a když myslí, že ví, myslí si, že to za to stojí... jak to vidí za 5 let by mě taky zajímalo... co jsem se setkala, snaží se vrátit i s dětmi, pokud to jde. i když znám jedno takové vydařené manželství, ale ti žijí zde a muž je ze vzdělané rodiny, která v Evropě má rozesety různěkde své členy

+3/0
2.6.2013 10:27
Foto

J43a80r14o47s40l85a50v 86P83o51l48á92k 9898873153316

Možná byste se zase tolik nesnažila, protože byste to nebyla vy, ale žena z úplně jiné kultury. Ale o to tu neběží. Já prostě znovu a znovu říkám, že nerovnost ve vztahu není totéž, co týrání. Nemusí se mi ta nerovnost líbit, ale prostě chápu ten rozdíl. Nezletilé dítě je ve vztahu s rodičem v podřízeném postavení (a na rozdíl od partnera je to celkem zjevně smysluplné), ale není to totéž, co týrání. Symbolické plácnutí, jímž rodič počastuje dítě, není týrání. 

Takže znovu: Nemám sympatie k nerovnosti ve vztahu, ale mám dost rozumu na to, abych ji dokázal odlišit od týrání ve vztahu.

+5/−25
1.6.2013 17:58

K83a22t24e87ř61i64n69a 18T91y57c64o40v11á 9240771186645

asi ne. dítě má mít rovnocenné postavení v tom smyslu, že jej sice chráníme před tím, co nemůže domyslet, ale rozhodně jím nemanipulujeme z pozice síly a pro své pohodlí, nebo ambice. chápu, že je stále dost lidí, kteří to tak nemají. konečně ještě za našich pradědečků byl po muži v domácnosti nejdůležitější kůň, dobytek, žena, a dítě bylo asi tak na úrovni psa.

+13/0
1.6.2013 20:49

T27e31r39e20z45a 85H21a22j54k69o77v16a 5437312104300

8-o

Vy srovanvate vztah muze a zeny jako ditete a rodice? Dite je zavosle a samozrejme ti neni tyrani...Ale dospela zena, vite jak mi je, kdyz ctu tu vetu v Koranu o tom, jak mi nejaky muz ma prikazat, kde je moje misto? Chapete? To je silenost!

Proc on se domiva, ze vi, kde je moje misto? Proc se to domniva tolik muzu?

+4/0
2.6.2013 11:05
Foto

J60a27r45o32s67l75a78v 20P95o54l81á30k 9208853693726

Můj komentář byl testem inteligence, kterým jste neprošla. Takže ještě jednou: Osobně nejsem sympatizantem nerovného postavení ženy ve vztahu, ale nerovné postavení samo o sobě není týrání.

+1/−4
2.6.2013 12:23

I39r38e72n66a 74H20r47u36b13á 6759176937903

Podle mě je v naší kultuře nepřijatelné jen to, že muž má právo upozornit ženu, kde je její místo a že je mu podřízená. Podle našich zákonů jsme si rovni a žena muži podřízená není. Reportáž jsem viděla, ta paní mi přišla sice švihlá, nicméně z výroku p. Alráwí a jak tam ukazoval ten kartáček na zuby jsem byla v šoku. Neumím si představit, že by můj muž za to, že jsem s ním v něčem polemizovala nebo šla s kamarádkou na víno, vzal kartáček na zuby a symbolicky mě sešvihal. To by možná bylo přijatelnější, kdyby mě začal fackovat, to bych mu to prostě vrátila a tečka. Pan Polák se snažil celou situaci zlehčit.

+22/0
1.6.2013 17:26

M11i58l36o63š 20D49v95o42ř85á95č50e51k 2285248900134

Je to polemika nad nam vnitrne cizi kulturou, vnitrne cizim nabozenstvim. Doufejme, ze tento stav naseho odcizeni teto kulture setrva co nejdele.

+15/−3
1.6.2013 17:15



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.